Thursday 27 December 2012

Saye sedih~~~

Salam kawan2…tgh hari ni saye rase sedikit sedih..tapi saye tak tau nak citer kat sape..biasenye saye cite kat mama saye..tapi sbb mama saye pun baru lepas operation mate- saye taknak die risau kalau saye cite saye sedih…my office baru saje getting pregnant after 2 years of marriage…but she’s not like me..she been trying to conceive maybe about one year only…

Why am I feel a bit sad..because lunch time saye akan slalu tapaukan die & ktorg makan same2…saye tau die excited dgn 1st pregnancy ni…tapi each time pun die akan citer pasal pregnancy die..die muntah teruk lar but doc mentioned its good for her… die tak bole makan daging ..tak bole makan ayam.. tak boleh bau peti lar..tak boleh makan sayur lar..every single things pun die nak cite & keep telling the same things…i tought die sepatutnye org pertama yang paling paham perasaan saye…tapi…

Ya Allah berikanlah aku kekuatan hati dalam menghadapi situasi ini Ya Allah…Aku bermohon kepadamu Ya Allah…dah lame hati ini tak mempunyai perasaan sedih…tapi hari ini  hati saye sangat sayu dan rapuh…mungkin org akan kate saye sensetif…tapi saye dah mencuba yang terbaik untuk sentiasa positif dan sentiasa mendoakan yang terbaik buat kawan2 saye..saye hanya bermohon agar orang2 sekeliling saye akan faham perasaan saye…kuatkanlah hati saye Ya Allah

Xoxo

2 comments:

  1. I understand ur feeling...but what i do is avoid the person. Kalau dia cari saya pun saya akan cakap saya sibuk. Bukan seba benci atau apa. Saya rasa itu yg terbaik untuk bg ruang pada diri sendiri untuk tenangkan hati dan jd lebih kuat

    ReplyDelete
  2. Thanks atie...but i know i cant avoid the person..saya mudah rase kesian dgn org lain especially a pregnant lady...maybe saya akan still tapaukan die tapi akan buat alasan untuk tak teman die makan...mcm yg atie advice - it will make us much better and calm..thank you dear...

    ReplyDelete