Tuesday 22 January 2013

CD17 - Terasa penat nak makan ubat

Diri terase sgt2 penat dah nak telan ubat..hari2 cakap dalam hati saya kene makan ubat…tapi seriously saya dah sgt penat nak telan ubat hampir setahun…dah la saya mmg jenis payah nak makan ubat dari dulu, even demam pun tak nak makan ubat…Ya Allah berikan lah aku kekuatan hati agar aku tabah dengan ujian dari-Mu ini Ya Allah…

Kadang2 saya terfikir dalam hati …senangnya orang yang kawin terus pregnant..tak payah makan ubat, tak payah nak cube makan macam2 benda yang org suggestkan,  tak payah nak fikir hari2 bile lar aku nak pregnant macam orang lain, tak payah nak rase sakit nak lalui each test yang doc suruh...tu belum masuk bab nak kene test darah, inject ubat, masukkan alat tvs di ‘v’ & tak payah nak tahan telinga dengan sindiran orang sekeliling….seriously kadang2 saya down sgt nak lalui semua benda ni….satu bende yang membuatkan saye sentiasa tabah adalah dengan memikirkan yang Allah sayangkan saya..die nak saya dekat dengan die dan tak nak saya leka dengan nikmat dunia…sbb tu Allah berikan saya ujian ni…

CD 17..2 hari selepas LH test menunjukkan 2 line…macam bulan lepas, saya tak pernah berhenti berharap agar ade rezki buat kami di bulan ini… Ya Allah  kurniakanlah aku zuriat yang sihat, soleh dan solehah Ya Allah..sebagaimana aku mengharapkan agar aku dikurniakan zuriat di bulan ini, maka KAU kurniakanlah juga zuriat buat rakan2 ttc ku dan buat mereka yang menginginkan zuriat Ya Allah…Berikanlah kami semua kekuatan hati dalam menghadapi ujian dari-Mu Ya Allah….



xoxo

3 comments:

  1. chayo2x awak,jgn pernah ada kata penat dlm usaha tuk mendapatkan apa yg pling kita inginkan!!!!...InsyaAllah semua yg kita lalui ini pasti ada hikmahnya...truskan usaha..InsyaAllah,masanya pasti akan tiba nnti..amin3x

    ReplyDelete
  2. Tq mama munif dgn kate2 semangat tue..betul cakap mama munif jgn penah ade kata penat..org lain lagi bermacam2 ujiannye..saya baru Allah uji sedikit dah terase penat sgt nak makan ubat...InsyaAllah saya pasti boleh makan ubat...tq so much...<>

    ReplyDelete
  3. mudah2an kita sama2 berhasil dalam masa yang terdekat ni... walhamdulillah hirobbil 'alamin..

    ReplyDelete